Το σύμπαν σε μια σταγόνα καφέ

549815_10151458139991585_1521796818_n

Μου αρέσει όταν ετοιμάζεται ο πρωινός καφές στη μηχανή να βάζω το πρόσωπό μου ακριβώς από πάνω. Είναι μια από τις πρώτες εικόνες της ημέρας πριν καλά-καλά ανοίξω το μάτι. Το άρωμα του καφέ μου χαϊδεύει το πρόσωπο, οι ατμοί ανοίγουν τα ρουθούνια μου.
Παρατηρώ τις σταγόνες του καφέ. Αφού φιλτραριστούν, πέφτουν στη διαχρονική γυάλινη κανάτα και σκέφτομαι πολύ συχνά εκείνο που από παιδάκι κουβαλούσα ως λανθάνουσα γνώση μέσα μου: ότι το υγρό και κινούμενο σύμπαν μας δεν είναι παρά ένας τέλειος (;) μικρόκοσμος που χωράει σε μια στάλα καφέ ή σε μια μπουρμπουλήθρα αφρόλουτρου και ότι η κοσμογονία συντελείται μέχρι να σκάσει η φούσκα ή να διυλιστεί ο καφές και να πέσει στην κανάτα.
Μια στιγμή μπορεί να είναι μια αιωνιότητα και ένα χιλιοστό ένα ολόκληρο σύμπαν, αρκεί να πιστέψει κανείς ότι ο χώρος και ο χρόνος συνιστούν απολύτως σχετικά μεγέθη και ο δικός μας ανθρώπινος νους, σκέτος παραμορφωτικός καθρέφτης, πολύ μικρός και εκπαιδευμένος αλλιώς ώστε να μπορεί να χωρέσει τη γνώση και την αλήθεια στις πραγματικές τους διαστάσεις.
Με την πρώτη γουλιά ευωδιαστού καφέ συνέρχομαι, μην ανησυχείτε. Ρουφάω το σύμπαν και ξεκινώ για τη δουλειά μου.

About Der Landstreicher

Ιδού η αληθινή Ταϊτή, δηλαδή: πιστά πλασμένη με τη φαντασία μου. (Πολ Γκογκέν και Σαρλ Μορίς)............... Είμαστε εμείς οι ονειροπαρμένοι τρελλοί της γης με τη φλογισμένη καρδιά και τα έξαλλα μάτια. (Γιώργος Μακρής).............. Und wollt ihr wissen, wer ich bin, ich weiß es selber nicht, ich irre so durchs Leben hin, weiß nicht, wo ich zu Hause bin und will es wissen nicht. (Landstreicherlied, Arnold Waldwagner)...........

Leave a Reply

