Pall Mall και Jim Beam – Ο γιάνκης μέσα μου

Στη μουσική και στον κινηματογράφο (και στην λογοτεχνία εν μέρει, αλλά αυτή είναι άλλη ιστορία) αμερικανόπληκτος από τότε που με θυμάμαι, καταθέτω τις “σταθερές” μου αναφορές σε προϊόντα U.S που με τα χρόνια έγιναν ένα με την αφεντιά μου.

Πρώτα απ’ όλα τα Pall Mall. Όχι μανιώδης καπνιστής, αλλά παλιός. Αν δεν ήταν τα άφιλτρα Pall Mall, τα οποία ανακάλυψα το 1988 σε ερημικό παντοπωλείο παρθένου οικισμού στον Παγασητικό πλησίον του σπιτιού του Roger Waters, όπου είχες μόνο την επιλογή Pall Mall ή Άσσος Φίλτρο, ίσως δεν κάπνιζα ποτέ. Είναι προφανές ότι τον Άσσο τον φούμαρε ο αφεντικός, ενώ τα Pall Mall τα έκανε παραγγελία για τον μεγάλο μουσικό, κατόπιν υποδείξεως, ώστε να υπάρχουν καβάτζα μήπως και εμφανιστεί ο Πινκ Φλόυντ με τις μεγάλες ψυχεδελικές παρέες του, όπως συχνά έκανε, ιδιαίτερα τη δεκαετία του 1970, σ’ εκείνον τον τόπο. Τα Pall Mall, τα λεγόμενα “αμερικάνικα”, τα καλά αρωματικά τσιγάρα του ’60 με την υπέροχη αισθητική, το purple king size πακέτο με το εμβληματικό λογότυπο Whenever Particular People Congregate και με πατρίδα το Kentucky, γρήγορα κατάλαβα τι σημαίνουν για την αμερικανική ψυχή και για ποιους λόγους προ-τιμήθηκε δεόντως από το λεγόμενο Underground. Εκτός αυτού μου χάρισαν μια λίαν αισθησιακή φωνή και άλλαξαν τα φώτα στα πνευμόνια μου.

p-pall-mall

Το Jim Beam θα σας γελάσω πώς μπήκε στη ζωή μου. Αν θυμόμουν, δεν θα ήμουν καλός και αξιοσέβαστος πότης. Αυστηρά προσηλωμένος στα Burbon και σνομπάροντας εντελώς τα σκωτσέζικα (εκτός από κάποια καλά, ακριβά), πίνω Αμερική, ταξιδεύω Kentucky (και σ’ αυτή την περίπτωση). Κάποτε θα σας πω αναλυτικά για ένα στοίχημα με έναν αμερικάνο στη Γερμανία, σχετικά με το ποιος από τους δυό μας θα έπινε περισσότερο Jim Beam μέχρι τελικής πτώσης ασχέτως μέθης. Όποιος το ξέρναγε πρώτος, έχανε. Με διαιτητές, κοινό, κανόνες. Εγώ φυσικά κέρδισα τιμώντας τη γαλανόλευκη, θυμάμαι ωστόσο το πόδι μου να επιπλέει στην όχθη μιας λίμνης και ο υπόλοιπος να γλύφομαι από κάποιο πονόψυχο σκύλο. Πώς κατέληξα εκεί αναίσθητος, μην ρωτάτε, ποτέ δεν έλυσα το γρίφο. Και ο αμερικάνος που έχασε, δεν ήταν σε θέση να μου πει, όταν μετά από δύο μέρες τον είδα ξανά. Ο κύριος Jim Beam είναι φίλος, εξομολογητής (ξέρεις πόσες φορές τα έχουμε πει οι δυό μας;), στέκεται δίπλα, αγέρωχος με ένα ποτήρι και δύο παγάκια όταν τα βράδια γράφω ή διαβάζω, ο τελευταίος των Μοϊκανών, πάντα πρόθυμος να σε στείλει αλλού, όταν κολλητοί, ταξί και λογική έχουν σχολάσει…

jim beam

Σας παραθέτω, τέλος, κάποια ωραία TV commercials των 50s και 60s, διότι είναι Σάββατο και ίσως σκέπτεστε να κάνετε αγορές.

About Der Landstreicher

Ιδού η αληθινή Ταϊτή, δηλαδή: πιστά πλασμένη με τη φαντασία μου. (Πολ Γκογκέν και Σαρλ Μορίς)............... Είμαστε εμείς οι ονειροπαρμένοι τρελλοί της γης με τη φλογισμένη καρδιά και τα έξαλλα μάτια. (Γιώργος Μακρής).............. Und wollt ihr wissen, wer ich bin, ich weiß es selber nicht, ich irre so durchs Leben hin, weiß nicht, wo ich zu Hause bin und will es wissen nicht. (Landstreicherlied, Arnold Waldwagner)...........

2 responses to “Pall Mall και Jim Beam – Ο γιάνκης μέσα μου”

  1. GUS says :

    Τα Pall Malls… πόσο τα σκέφτομαι ακόμα, από καιρό σε καιρό κι ας το έκοψα μαχαίρι…

    Πάντα κάτι με πιάνει, πχ δες αυτό:

    http://theunderestimator.tumblr.com/tagged/pall-malls

Leave a Reply

