Τυχοδιώκτη!

164437_494286407275833_1766235060_n

Στιγμιότυπο στην επαρχιακή πόλη, απόγευμα Απριλίου. Έξω από το βιβλιοπωλείο περιμένοντας τον αγουροξυπνημένο (στις 18.30 μμ) βιβλιοτροφοδότη μου να ανοίξει:

– Καλώς τον!
– Τσ, τσ, ώρα επαρχίας;
– Μου μιλούσε η κόρη μου, ήμασταν ξαπλωμένοι, με νανούρισε και αποκοιμήθηκα.
– Θέλω τα παραμύθια του Αισώπου του Τσίρκα.
– Δεν το ‘χεις;
– Ασφαλώς, εξαιρετικά και για μεγάλους. Είναι για δώρο.
– Α, περίμενα να έρθεις στην πόλη, διότι σου χω κάτι που θα σ’ ενδιαφέρει σίγουρα.
– Τι;
– Ανακάλυψα έναν νέο τυχοδιώκτη, γάλλο, αρχές 20ου αιώνα. Φοβερό βιβλίο, περίεργες εκδόσεις.
– Μου το κράτησες;
– Ναι, ρε, εσένα σκέφτηκα, αφού όλο τέτοια διαβάζεις.

———–

“Άρχισα λοιπόν να τριγυρίζω άσκοπα. Πέρασα μπροστά από το Δημαρχείο, έφτασα ύστερα ως τη γέφυρα του σιδηρόδρομου, όπου βρήκα ένα παγκάκι και κάθησα. Είχα ξεχάσει τη δυστυχία μου και δεν ήμουν πια θλιμμένος. Το θέαμα του λιμανιού που απλωνότανε μπροστά μου τόσο ήσυχο και τόσο ωραίο μέσα στο δειλινό με είχε μαλακώσει”.

Η Πείνα – Κνουτ Χάμσουν

About Der Landstreicher

Ιδού η αληθινή Ταϊτή, δηλαδή: πιστά πλασμένη με τη φαντασία μου. (Πολ Γκογκέν και Σαρλ Μορίς)............... Είμαστε εμείς οι ονειροπαρμένοι τρελλοί της γης με τη φλογισμένη καρδιά και τα έξαλλα μάτια. (Γιώργος Μακρής).............. Und wollt ihr wissen, wer ich bin, ich weiß es selber nicht, ich irre so durchs Leben hin, weiß nicht, wo ich zu Hause bin und will es wissen nicht. (Landstreicherlied, Arnold Waldwagner)...........

Leave a Reply

