Ελένη Κόλλια – Αυτοπροσωπογραφία

b152420

Τόσα λουλούδια έκοψα
κι ακόμα τα χέρια μου μυρίζουν στάχτες
Τόσες φορές την ψυχή μου έπεμψα στο φως
κι ακόμα στάζει αγάπες.

Σπαρμένη έννοιες μέσα μου
κάποια στιγμή, απροσδόκητα,
ανθίζω λέξεις.

Είμαι μια λωρίδα ψυχής
που ολόγυρα στεγνώνει σώμα,
Ένα κομμάτι θάνατος
που η ζωή το περιβρέχει.
*
Αυτά που τώρα γράμματα
Εγώ χρώμα το χρώμα τα είδα
Από ενός μέλλοντος πανάρχαιου
Να χύνονται στο μάτι
Να ασπάζονται τα χώματα
Και του καιρού το χέρι
Κι αφού άρμοσαν το άηχο
Να μου ζητούν το λόγο:
«Μες στο δισάκι μας
Αίματα, αμάραντο και σμύρνα.
Είναι το φως μας σκοτεινό
Στην πέτρα να το λιάσεις.»

(Είναι από τις σπάνιες φορές που μπορείς να συνομιλείς με τους ποιητές και τους μύστες σηκώνοντας το ακουστικό και μιλώντας τους στο τηλέφωνο. Με τον Φλωμπέρ και τον Βωδελαίρο δεν μπορώ να έχω την τιμή, όσο και να το θέλω, όπως και με τους περισσότερους από τους ήρωες, αρρώστους και (συν)οδοιπόρους. Με την Ελένη, ευτυχώς για μένα και την ανθρωπότητα, τούτο είναι εφικτό, επειδή είναι τόσο ζωντανή, ένα υπέροχο ευγενικό πνεύμα ακαταμάχητης γοητείας, όσο τα ύψιστης λογοτεχνικής αξίας έργα της).

Η “Αυτοπροσωπογραφία” (από το δεύτερο βιβλίο της “απλή μέθοδος των χρωμάτων”,Ηριδανός,2009) γράφτηκε το 2006 ή το 2007, την “εποχή του κήπου”, σε καιρούς όμορφους που θα θυμόμαστε για το κόκκινο κρασί, τις ανορθόδοξες απαγγελλίες, τις όμορφες παρέες και την ακριβή συντροφικότητα.

Στην Ελένη και το έργο της θα ετοιμάσει αφιέρωμα το Landstreicher προσεχώς.

About Der Landstreicher

Ιδού η αληθινή Ταϊτή, δηλαδή: πιστά πλασμένη με τη φαντασία μου. (Πολ Γκογκέν και Σαρλ Μορίς)............... Είμαστε εμείς οι ονειροπαρμένοι τρελλοί της γης με τη φλογισμένη καρδιά και τα έξαλλα μάτια. (Γιώργος Μακρής).............. Und wollt ihr wissen, wer ich bin, ich weiß es selber nicht, ich irre so durchs Leben hin, weiß nicht, wo ich zu Hause bin und will es wissen nicht. (Landstreicherlied, Arnold Waldwagner)...........

One response to “Ελένη Κόλλια – Αυτοπροσωπογραφία”

  1. Wanderley says :

    Ελένη μας ….

Leave a Reply

