Νίκος Νικολαΐδης – Ο οργισμένος βαλκάνιος /1977 (Athens Voice Books 2011,σελ.121-123)

“Την έχεις άσχημα” του είπε, καθώς ανακάτευε τα χαρτιά. “Είναι γυναίκα διπλωμάτου και το πράμα πάει αλλού. Κατάλαβες. Λοιπόν αν θές να ξεμπερδέυεις, πες μου τι έγινε. Την αλήθεια. Μπήκες;”
“Μπήκα, τώρα να δω πώς θα βγω” είπε και κοίταξε το σιδηρόφρακτο παράθυρο πίσω απ’ τον δικηγόρο. “Αρχίζω…” Σάλιωσε τα χείλια του για μια στιγμή…
“Κατάθεση δεν θα μου πάρουν; Επίσημη, δηλαδή, στο κανονικό”.
“Στο κανονικό να το βουλώνεις. Σου είπα, πάει αλλού το πράμα”.
“Έγινε…διπλωματικό επεισόδιο δηλαδή, σαν κι αυτά που γράφει κάθε Κυριακή η Ακρόπολη”.
Ο δικηγόρος γέλασε.
“Λέγε, ρε Φάνη, άντε να ξεμπερδεύουμε, έχουμε κι άλλες δουλειές”.
“Αυτό να μου πεις…ν’ αρχίσω”.
“Άντε, άρχισε, μας γκάστρωσες”.
“Αρχίζω λοιπόν…Έκανα βάρδια 8-3. Κατά τις δυόμισι, τρεις παρά, δεν κοίταξα ρολόι, έρχεται η γκόμενα με την κουρσάρα. Της ρίχνω τη βενζίνη της και μου κάνει στα ίσια πρόταση να πάμε στη θάλασσα. Μου ρίχνει και τα ρέστα. Της λέω “περίμενε να παραδώσω”. Κάνει στην μπάντα το αμάξι και περιμένει. Σε λίγο φτάνει και ο Ανδρέας”.
“Ποιος είναι ο Ανδρέας”;
“Ο Ανδρέας, μωρέ, ο φαντάρος από τη Φλώρινα, το πατριωτάκι του αφεντικού. Συμπλήρωνε βάρδια”.
“Αυτός την είδε;”
“Βέβαια και την είδε”.
“Σίγουρα;”
“Σίγουρα”.
“Μετά φύγατε μαζί;”
“Ναι”.
“Σε είδε να μπαίνεις μέσα και να φεύγεις μαζί της;”
“Ναι σου λέω”.
“Άρα έχουμε μάρτυρα”.
“Βεβαίως και έχουμε, γιατί σου λέω τόση ώρα ότι μου κοπανάς μαλακίες;”
“Συνέχισε”.
“Συνεχίζω. Πάμε θάλασσα. Βγαίνουμε απ’ τα αυτοκίνητο. Πέφτει με τα δόντια στο φερμουάρ, το κατεβάζει, κάνει τα μπον-μπον της, τραβάει και τα χασίσια της και μου ξαπλώνει τα καθίσματα. Κρεβάτι δηλαδή. Εγώ δεν το γουστάρω και το κόβω με τα πόδια, έρχεται μαζί μου και τότε της λέω να κάνουμε μπάνιο. Τα πετάει και τότε εμένα μου ‘ρχεται η ιδέα. Είχα πιει και δυο-τρεις μπίρες….”
“Τι είχες πιει;”
“Μπίρες…Γιατί;”
“Διότι αν είσαι μεθυσμένος δεν σου καταλογίζουν ικανότητα…άρθρο…άρθρο 193…Τη γλυτώνουμε μ’ έξι μήνες, θαύμα.”
“Μα δεν ήμουν μεθυσμένος, ζαλισμένος λίγο”.
“Είναι αδιάφορος η ποσότης του διεγερτικού” είπε μ’ επίσημη φωνή, κουνώντας το δάκτυλό του μπροστά στο πρόσωπο του Φάνη. “Είχεν ηλαττωμένη ικανότητα προς καταλογισμόν. Πίνοντας της επετέθης, δηλαδή actio libera in causa”.
“Δεν της επιτέθηκα” διαμαρτυρήθηκε ο Φάνης. “Τι κάουζα και μαλακίες μου λες τώρα, αφού τα πέταξε μονάχη της”.
“Εντάξει, προχώρα, τι έγινε μετά”;
“Ε, μετά μου την έδωσε και πέταξα τους τροχούς και τα ρούχα της στη θάλασσα και το έβαλα στα πόδια και την παράτησα”.
———————————-
* Ο Νικολαΐδης είναι ένας από μας. Ή εμείς προσπαθούμε να είμαστε σαν αυτόν. Τέλος πάντων, εκείνος μας άφησε το 2007, εμείς συνεχίζουμε την πορεία μας στο δρόμο και ό,τι μας έμαθε το κρατάμε καλά μέσα μας ως μυστικό και παρακαταθήκη. Οι ήρωες του Νικολαΐδη αγαπούν το ροκ εν ρολ, είναι απολύτως αντισυμβατικοί, ζουν στο περιθώριο και στο τέλος χάνονται, όχι από επαναστατικό μένος, αλλά από επιθυμία να πεθάνουν όποτε θέλουν και με τον τρόπο που θέλουν. Στις ταινίες του προβάλλει έντονα την αγωνία του για ένα μέλλον ζοφερό, εφιαλτικό και απρόσωπο, όπου ο ιδιωτικός χώρος ελέγχεται, τα συναισθήματα συνθλίβονται και ο έρωτας δεν έχει νόημα. Ακόμη και όταν επαναδιαπραγματεύεται έννοιες όπως η φιλία και η συντροφικότητα, οι ήρωές του έχουν «απλήρωτους λογαριασμούς» με τη ζωή και επιλέγουν ως έξοδο το θάνατο.

About Der Landstreicher

Ιδού η αληθινή Ταϊτή, δηλαδή: πιστά πλασμένη με τη φαντασία μου. (Πολ Γκογκέν και Σαρλ Μορίς)............... Είμαστε εμείς οι ονειροπαρμένοι τρελλοί της γης με τη φλογισμένη καρδιά και τα έξαλλα μάτια. (Γιώργος Μακρής).............. Und wollt ihr wissen, wer ich bin, ich weiß es selber nicht, ich irre so durchs Leben hin, weiß nicht, wo ich zu Hause bin und will es wissen nicht. (Landstreicherlied, Arnold Waldwagner)...........

Leave a Reply

